Realizari Aprilie - Iunie 2023
Pagina sumarizeaza realizarile asociatiei din perioada Aprilie - Iunie 2023.
Actiunile asociatiei au fost realizate conform dorintelor membrilor asociatiei si a hotararilor lor din adunarea generala.
Pentru mai multe detalii, puteti vedea procesele verbale la urmatoarea pagina: Documente. Pagina este disponibila doar membrilor asociatiei care sunt si inscrisi pe site (subscribers).
Conform adunarii generale a asociatiei, din data de 9 Martie 2023, a fost ales un nou presedinte si comitet executiv.
Aprilie
Actele constitutive
Pe langa strangerea banilor pentru inlocuirea liftului, s-a considerat importanta reorganizarea asociatiei conform legislatiei in vigoare (legea 196/2018).
Acest lucru a fost necesar din doua motive. In primul rand, asociatiile au obligatia sa se reorganizeze conform legii (art. 104 al legii 196/2018).
In al doilea rand, si chiar mai important, chiar daca asociatia avea, teoretic, in continuare statutul legal obtinut in 1998 nu existau acte cu care sa se poata dovedi acest lucru. Sa se poata dovedi ca asociatia exista din punct de vedere legal si are niste reprezentanti este esential in relatia cu orice terta parte (furnizori, banci, etc.)
A fost demarat procesul de reorganizare a asociatiei, lucru care a implicat o documentare prealabila si ulterior obtinerea tuturor actelor necesare. In conformitate cu legislatia, a fost creat un nou statut al asociatiei si un nou acord de asociere.
A fost necesara si convocarea unei noi adunari generale a asociatiei, unde membrii asociatiei au hotarat reorganizarea asociatie si au votat noul statut si acordul de asociere. Adunarea a avut loc in data de 20 Aprilie 2023 si procesul verbal de la adunarea generala este disponibil aici.
Detalii despre cum am reusit sa facem reorganizarea sunt disponibilie aici [link needed]. Modelele documentelor utilizate sunt si ele disponibile aici [link needed].
Mai
Odata ce toate datele si actele au fost stranse, dosarul a fost depus la judecatorie.
Judecatoria Cluj-Napoca a transmis Incheierea Finala a Camerei de Consiliu Civil la data de 24 Mai 2023, asociatia intrand astfel in legalitate cu actele constitutive.
Beneficii pentru membrii asociatiei:
- Pentru ca documentarea si constituirea actelor necesare reorganizarii au fost realizate de catre presedintele asociatiei si membrii comitetului, acestia au reusit sa economiseasca undeva intre 1000 si 1500 de RON, acesta fiind costul cerut de consultantii in domeniu pentru un astfel de demers.
- Asociatia este constituita conform legii, fiind la zi cu normele in vigoare.
- Asociatia poate sa schimbe furnizori, sa incheie contracte si sa interactioneze cu institutiile publice ca si o entitate cu drepturi depline.
Uscatoria blocului
Conform unei alte hotarari, a adunarii generale a asociatiei de proprietari, din data de 20 Aprilie 2023, proprietarii au fost rugati ca in termen de 30 de zile sa isi ia obiectele abandonate din uscatoria blocului.
Iunie
Similar, o alta hotarare a asociatiei de proprietari din Aprilie, a fost inlocuirea vechiului administrator. Acesta si-a dat demisia in Martie 2023 dar a fost rugat sa isi continue activitatea pana la finalul lunii iunie.
Presedintele si membrii comitetului au cerut mai multe oferte (6) unor potentiali colaboratori si in cele din urma a fost aleasa o noua firma de administrare.
Noua firma de administrare si-a inceput activitatea in luna Iulie.
Beneficii pentru membrii asociatiei
- Costuri mai mici cu administrarea (15 RON de apartament in loc de 19 RON).
- Mai multa transparenta in activitatea administratorului prin documentele oferite lunar.
- Access la platforma ebloc unde proprietarii pot sa-si introduca citirile contoarelor de apa, sa vizualizeze documentele de cheltuieli lunare si situatia proprie a fondurilor si cheltuielilor.
- Posibilitatea platilor online.
Comments ()